2016. április 1., péntek

Eszpresszó torta





Hozzávalók egy kerek tortaformához:
20 dkg keserü csokoládé
12 dkg vaj plussz a tortaforma kikenéséhez vaj
5 tojás
75 ml eszpresszó kávé
12 dkg cukor 
15 dkg darált mandula vagy dió 
2 evökanál kakaópor
csipet só 

liszt nincs benne !

A csokoládét darabokra törjük és a vajjal meg az eszpresszó kávéval egy
edényben felmelegitjük, jól összekeverjük és lehütjük. 

Közben a sütöt 175 fokra felmelegitjük, a tortaformát kikenjük vajjal és
megszórjuk zsemlemorzsával. 
A tojásokat a cukorral nagyon jó habosra kikeverjük, negyed órát kevertem
a géppel. Jól meg kell nöjjön a térfogata. Hozzákeverjük a csokoládés kévét
a csipet sót a két evökanál kakaót és finoman  elkeverjük benne a darált mandulát. 
Beleöntjük a tortaformába és 30 percig sütjük. A teteje picikét ropogós lesz,
de a belseje a tortának zaftos kicsit krémes. Tálalásnál porcukorral meghitjük. Nincs kévé ize, viszont nagyon zaftos és intenzivebb a csokoládé iz a kévétól.

Nálunk az ilyen fajta süteményekhez mindig adok valamilyen gyümölcsöt.
Most volt vegyes málna, eper, meggy  fagyasztva, kb. 25 dekát kevés cukorral
meghintettem, éppen csak felföztem 
és a végén belekevertem egy evökanál
élelmiszer keményitöt. Ezt a szószt kináltam a tortához és persze lehet még 
egy kevés tejszinhabot is tenni a tetejére. De nyáron lehet vanilia fagylaltot
kinálni hozzá. Vagy friss málnát, epret pürésiteni pici cukrot, citromlevet bele
tenni és ezzel a gyümölcs szósszal kinálni. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése