2015. január 21., szerda

Karamellizált cukorborsó roppanósan






Gyönyörü cukorborsót vettem, roppanós, friss kicsit tavaszváró. 
Elkészitése nagyon egyszerü, köretnek vagy egy rizottóhoz nagyon passzol és tele van vitaminnal.
Megmostam a borsót, egy serpenyöbe szezám olajat öntöttem és jó erösen megpiritottam benne, közben megszórtam egy teáskanál cukorral, hogy karamellizálódjon. Az egész 5 percet vesz igénybe. Utána ráöntöttem két evökanál szójaszószt, megszórtam frissel örölt borssal és fedö alatt két percig piritottam, majd 2-3 evökanál vizet tettem hozzá és még 5 percig pároltam,
de csak annyit, hogy friss roppanós maradjon. Meg kell kóstolni, ha kell utána izesiteni sóval, borssal és  szezámmaggal megszórni. Máris lehet tálalni.
Nálunk rizottó készült hozzá és rántott gomba. De csak a rizottóval is fantasztikus finom én igy ettem.

Hozzávalók a borsóhoz : 2 evökanál szezám olaj, 30 dkg cukorborsó, 1 kávéskanál cukor, só, bors, 2 evökanál szójaszósz 3 evökanál viz és kevés szezámmag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése