2013. december 7., szombat

Mézeskalács


 A receptet a FB-n Timea tette fel.

 http://ugymintotthon.blogspot.hu/2011/10/mezeskalacs-nem-kell-pihentetni.html

Nagyon megtetszett ez a recept, igy ki kellet próbáljam.
Unokáknak csináltam, dinok és autó, traktor, ki mit szeret. Kicsit ugyan  változtattam rajta, mézeskalács füszerkeverék helyett csak fahéjat és örölt szegfüszeget tettem bele, mert mi igy szeretjük, a másik változtatás pedig a cukor mennyiségét a felére vettem. Igy is édes, nekünk nagyon izlik és amiért megtetszett a recept, hogy nem kell pihentetni, rögtön lehet sütni. Tegnap sütöttem, ma már puhák a figurák, dobozkában várják a dino, autó rajongókat.

Az eredeti recept a blogról:
Hozzávalók:
1 kg finomliszt
3 kiskanál szódabikarbóna
1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
30 dkg porcukor
30 dkg margarin
2,5 dl méz
3 db tojás
Elkészítés:
A lisztet a szódabikarbónával, a porcukorral és a fűszerkeverékkel összevegyítjük. Belemorzsoljuk a margarint, majd hozzákanalazzuk a mézes, és beleütjük a tojásokat is. Addig gyúrjuk, míg közepes keménységű tésztát nem kapunk. Ellentétben a legtöbb mézes tésztával, nem kell pihentetni, hanem azonnal lehet kb. nyújtani és szaggatni jól belisztezett gyúródeszkán. Sütőpapírral bélelt tepsibe téve előmelegített sütőben közepes lángon 8-10 perc alatt sülnek meg. Ám mielőtt sütőbe tesszük érdemes lekenni egy felvert tojással, akkor szép fényes lesz a végeredmény.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése