2013. szeptember 3., kedd

Zakuszka




Most zakuszka, régen ajvarnak ismertem.  A kettö valahogy nagyon hasonló.
Most itt volt az ideje, hogy végre megint csináljak. Szép paprikát kaptam, szép padlizsánt, idöm is több van, tehát tegnap zakuszka nap volt.

3 kg kápia és kevés sárga paprika /mert itt ezt lehet kapni/ 3 kg padlizsán, hagyma tetszés szerint, 3 dl olaj, só, bors.
A paprikákat megsütöttem a sütöben, a padlizsánt is. Aztán lehéjaztam mindent. A hagymákat megpucoltam, nagyon apróra vágtam és olajon üvegesre pároltam, ment bele a durvára mixelt paprika, padlizsán és kb. 2 dl finom paradicsom lé.
Mire ide eljutunk, összekoszolunk pár  tálat, meg a sütönket, meg kicsit a konyhát is. Jó két órát  föztem a zakuszkát, az  elökészitett üvegeket kiföztem amibe majd a zakuszka kerül. Amikor kipöfögte a két óráját a zakuszka és kicsit összespriccelt ezt azt, el is készült. A végén szárazdunsztba tettem és
végre elmostam, kimostam, lemostam, felmostam a konyhámat.  Nagyon finom, krémes, selymes a padlizsántól, igy meg van bocsátva a sok munka.