2012. december 5., szerda

Réteges halsaláta








Ezt a receptet egy kedves Kazahsztáni ismerösömtöl kaptam valamikor. Aztán  el is felejtettem. Közben Seafalkonnál láttam a Hal subában receptet, akkor jutott megint eszembe, nekem is van valami hasonló receptem, ime majdnem ugyanaz:)
Hozzávalók. Matjes file ca 200 gr, /Matjes file nálunk kapható mindenhol/Aldi, Liedl stb./ ez egy sós hering  olajban/  3 szem héjában fött krumpli, 3 db. sárgarépa roppanósra fözve, 2 fej lila hagyma kockára vágva és kicsit megsózva/,3-4 keményre fött tojás, majonéz /a könnyebb változtat készitettem: 2 dl tejföl, 2 dl natur joghurt, pici só, mustár, kevés cukor pár csepp ecet ezeket összekevertem. /de lehet csak majonézzel késziteni/
Az én receptem szerint a sorok a következök: elöször a halat apró kockára vágva a tál aljára, rá jön a hagyma, rá a reszelt krumpli, sárgarépa, tojás apróra vágva, a cékla csikokra vágva /ez esetben kész cékla salátát lecsöpögtettem és csikokra vágtam/ rá a tojás sárgája.Ismét hal és igy tovább amig a hozzávalókból tart. A rétegek közé mindig pár kanál a majonézböl. A tetejére tojáskarikákat tettem. Behüteni egy napra, hogy az izek összeérjenek.
Ezt a receptet lehet tonhal konzervböl is csinálni ugy is finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése